Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Η Τέχνη, τα μηνύματα, η εκπαίδευση κι εμείς...(;)


Αφηγείται ο ίδιος ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις.
Πηγή: Αέναη επΑνάσταση (ιστολόγιο Sophia Ntrekou.gr)
Το τραγούδι "Κεμάλ" του Χατζιδάκι
 πυροδότησε την «κόντρα» 

με τον ομότεχνο Μανώλη Ρασούλη:
«Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ» 

έλεγε ο Χατζιδάκις. 
«Μπορεί να αλλάξει, θέλει σωστοί

χιλιάδες να ‘ναι στους τροχούς», τροποποιώντας τον Ελύτη, απαντούσε ο Ρασούλης...
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Αντιπαραβάλλοντας τις απόψεις των δύο μουσικών να διατυπώσετε την κρίση σας σχετικά με τη διαφωνία για το ενδεχόμενο ¨αλλαγής του κόσμου" σε 150 -250 λέξεις.
2. Αξιοποιώντας το σχολικό εγχειρίδιο της Έκφρασης - Έκθεσης (β΄τεύχος), να τεκμηριώσετε την άποψή σας για τη διάσταση της τέχνης στην οποία αναφέρονται οι ρήσεις των Γ. Σεφέρη και Έ. Φίσερ που παρατίθενται στην ενότητα "Θέματα για συζήτηση και έκφραση-έκθεση": α. Τέχνη, σελίδα 179.
3. Στην ίδια ενότητα (σελίδα 180), αφού μελετήσετε τις απόψεις των Κ. Τσάτσου και Κ. Βάρναλη που παρατίθενται, να διατυπώσετε την άποψή σας για τα σημεία σύγκλισης ή απόκλισης σε κείμενο εύρους 80-100 λέξεων.
4. Συνεχίζοντας τη μελέτη της ίδιας ενότητας (σελίδα 181), να αναδιατυπώσετε συνοπτικά τις απόψεις που διαβιβάζονται στη συνέντευξη μεταξύ Γ. Πηλιχού και Ο. Ελύτη αναφορικά με το καθήκον του ποιητή και να αντιπαραθέσετε συνολικά την άποψη του Ο. Ελύτη.
5. Συγκρίνετε τα ποιήματα "Όταν" του Μιχάλη Κατσαρού, "Οφειλή" του Τίτου Πατρίκιου και τον ορισμό της Κικής Δημουλά . Γράψτε τα συμπεράσματά σας σε 150-200 λέξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου