Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Η κοινωνική διαφήμιση και τα ΜΜΕ στην υπηρεσία της...

   Οι καθημερινές σχεδόν αναφορές μας  στη διαφήμιση σχετίζονται βέβαια, με την προβολή  εμπορικών  προϊόντων, με στόχο την ευρύτερη κατανάλωσή τους. Η ύπαρξη της κοινωνικής διαφήμισης μάς απασχολεί λιγότερο, αν και όλοι γνωρίζουμε τη σπουδαιότητά της. Αντίστοιχη είναι και η εντύπωση που κυριαρχεί για τη λειτουργία των ΜΜΕ. Επικρατέστερα είναι τα σχόλια που αφορούν την προώθηση του καταναλωτικού τρόπου ζωής μέσα από τα διαφημιστικά μηνύματα που προάγουν κατ' εξοχήν τα ΜΜΕ, παρά η κοινωνική τους λειτουργία στην επιμόρφωση και ψυχαγωγία. Η σύγχρονη υγειονομική κρίση όμως, κορυφώνει και αποκαλύπτει περίτρανα τη δύναμη της κοινωνικής διαφήμισης που εκπέμπεται από τους λειτουργούς των μέσων ενημέρωσης.
Παλαιότερες δημοσιεύσεις που επιχειρούσαν την ευαισθητοποίηση του πολίτη για τις αξίες που προβάλλονται μέσα από τα ΜΜΕ και τη διαφήμιση έχαιραν ίσως μικρότερης αποδοχής ή ενδιαφέροντος. Γιατί άραγε;


Ας επιχειρήσουμε μια μικρή έρευνα.

Εδώ και πολύ καιρό τώρα  τα ΜΜΕ αποδύονται σε εντατικές προσπάθειες αδιάλειπτης ενημέρωσης του κοινού για την πρόληψη και προστασία από την εξάπλωση ενός νέου τύπου ιού.

Μια ματιά στις εικόνες και τα μηνύματά τους...
Ακόμη και οι εμπορικές επιχειρήσεις προσάρμοσαν την προβολή των προϊόντων τους  στις κοινωνικές αξίες.




 Οι καλλιτέχνες με την αναγνωρισιμότητά τους αξιοποιούνται κατά κόρον, για να διαδώσουν τα κοινωνικά μηνύματα.
Μια κριτική διασταύρωση όλων αυτών των σκέψεων οδηγεί ασφαλώς σε προβληματισμό που αφορά τις απίστευτες δυνατότητες των ΜΜΕ στη διάδοση κοινωνικών μηνυμάτων και διαμόρφωσης αντιλήψεων έως και στάσης ζωής.
Δείτε ακόμη...

Ερωτήσεις σχετικές με την ανάρτηση Η Κοινωνική Διαφήμιση και τα ΜΜΕ
1.       Ποια είναι το μήνυμα για κάθε εικόνα-διαφήμιση και ποιο πρότυπο ή κυρίαρχη συμπεριφορά στηλιτεύει/αντιστρατεύεται; 15
2.        Ποια μέσα πειθούς χρησιμοποιούν  οι κοινωνικές διαφημίσεις της δημοσίευσης με τίτλο «20 κοινωνικές διαφημίσεις με πολύ «δυνατά» μηνύματα»; 15
3.       Αξιολογήστε την αποτελεσματικότητά τους κατά την κρίση σας. 15
4.       Αναμφισβήτητα η αποδοχή των κοινωνικών μηνυμάτων κατά της εξάπλωσης του coronavirus  είναι σχεδόν καθολική, γιατί αφενός εκπορεύεται από την Πολιτεία, αφετέρου η εφαρμογή τους συνοδεύεται από νομικές κυρώσεις. Διερευνήστε και σε αυτά τα μέσα διαφημιστικής πειθούς και σκεφτείτε τους τρόπους  με τον οποίους  αξιοποιούνται αντίστοιχα  τα μέσα διαφημιστικής πειθούς. Εκτιμάτε ότι υποπίπτουν σε αντιδεοντολογική χρήση ; Τεκμηριώστε την προσέγγισή  σας. 15
5.       Παραγωγή Λόγου: Να γράψετε τις απόψεις σας σε ένα άρθρο (350-450 λέξεων) για τις δυνατότητες αξιοποίησης της κοινωνικής διαφήμισης από τα ΜΜΕ, ώστε να συμβάλλουν στην καλλιέργεια και εμβάθυνση της ανθρωπιστικής και πολιτικής συνείδησης. 30