Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Παιδεία, Επιστήμη, Έρευνα,Τεχνολογία


Πολύ συχνή είναι πλέον η συζήτηση στην Ελλάδα για τη σύνδεση των Επιστημών που "διακονούνται" στα Πανεπιστημιακά μας Ιδρύματα με την εφαρμογή τους στον τομέα της Τεχνολογίας - Βιομηχανίας , κατ' επέκταση στην αγορά εργασίας και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στη βαθμίδα του Λυκείου η ενημέρωση σχετικά με το θέμα είναι μάλλον ελλιπής - ας μου επιτραπεί η κρίση από την εικοσαετή περίπου θητεία μου στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό χώρο. 

Αποσπασματικές προσπάθειες σε επίσημο επίπεδο με το μάθημα του ΣΕΠ δεν τελεσφόρησαν και τα γραφεία του ΚΕΣΥΠ με ανάλογα προγράμματα δεν μπορούν μάλλον να υποστηρίξουν συστηματικά τη γνώση που χρειάζονται οι νέοι του Λυκείου για να επιλέξουν σπουδές με αναπτυξιακούς ορίζοντες. 

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ,όμως ότι το αντίστοιχου προβληματισμού άρθρο του Γ. Σηφάκη, δημοσιευμένο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο του '87 και ανθολογημένο στο βιβλίο της Έκφρασης- Έκθεσης της Γ΄Λυκείου, κάνει πάντα εξαιρετικη εντύπωση στους μαθητές , δίνοντας μια πρώτη δυσάρεστη αίσθηση στους ίδιους για το επιστημονικό και επαγγελματικό τους μέλλον. Η αίσθηση βέβαια γίνεται απογοήτευση ακόμη πιο έντονη για κείνους τους νέους που ονειρεύονται να υπηρετήσουν την έρευνα στον επιστημονικό κόσμο.

 Ωστόσο, δεν είναι σκοπός του άρθρου μου μία ακόμη μεμψίμοιρη οπτική των κακών κειμένων του ελληνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αντίθετα, θα ήθελα να συνταχθώ με θετικές στάσεις και να υποστηρίξω την πρόταση συστηματικής ενημέρωσης των νέων μαθητών για τα σπουδαία ερευνητικά επιτεύγματα ελληνικών Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων που συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας ,επειδή  διακρίθηκαν και διακρίνοται με το ερευνητικό τους έργο σε Παγκόσμιους ή Ευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς.

 Ας επιχειρήσουμε μια μικρή συμβολή προς αυτήν την κατεύθυνση και όσοι από τους αναγνώστες μας έχουν σχετική ενημέρωση μπορούν μέσω των σχολίων τους να υποστηρίξουν την προσπάθειά μας. Το πρώτο οικολογικό σαλάμι από ελιά , δημιουργία ελληνικού ΑΤΕΙ