Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

Θα γίνει ποτέ ελεύθερη η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα;

«Σε δύο χρόνια αλλάζει και το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι αλλαγές θα είναι συνταρακτικές. Η ελληνική οικογένεια δεν αντέχει άλλη “εξέταση”».

Τα παραπάνω τονίζει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «Επίκαιρα» , στο δημοσιογράφο Βαγγέλη Παπαδημητρίου,  κι εξηγεί:
Α. Αν αυτή τη στιγμή ανοίξουν για όλους τα πανεπιστήμια, τότε η Ιατρική θα έχει δέκα χιλιάδες φοιτητές και άλλες σχολές θα είναι κενές.
Β. Ήδη σχεδιάζουμε το μεγάλο βήμα.
Γ. Υπάρχει σκέψη, αλλά προέχει η αναμόρφωση του Λυκείου.
Δ. Σε δυο χρόνια θα είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε ριζικά και ουσιαστικά τη μέθοδο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Ε. Σήμερα το όλο σύστημα δουλεύει μόνο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, λες και πρόκειται για πόλεμο.
Ζ. Σε πρώτο επίπεδο θα αποσυνδεθεί το Λύκειο από τα Πανεπιστήμια.
Η. Τα Λύκεια θα αποκτήσουν αυτόνομο ρόλο και άξιο πτυχίο, ανεξαρτήτως εάν μετά οι απόφοιτοι θελήσουν να περάσουν ή όχι στα Πανεπιστήμια.
Θ. Η τελευταία τάξη του Λυκείου και το πρώτο ‘έτος του Πανεπιστημίου μπορεί να έχουν πολλά κενά.
Ι. Δεν μου αρέσει το Λύκειο να είναι ένα κακό Φροντιστήριο για το Πανεπιστήμιο, και για τον μαθητή και για τον δάσκαλο, που νιώθει εξαιρετικά εγκλωβισμένος.
Για τα Πειραματικά Σχολεία
Για τα Πειραματικά Σχολεία ο υπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:
1. Προσωπικά, οραματίζομαι ένα μεγάλο δημόσιο σχολείο που θα είναι, αν θέλετε, «πρότυπο» και θα δίνει τις δυνατότητες σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικών δυσκολιών, καταγωγής και δυνατοτήτων, να μετέχουν και να αρπάζουν κυριολεκτικά τη μάθηση.
2. Ονειρεύομαι ένα δημόσιο σχολείο που οι μαθητές θα χαίρονται να μετέχουν και όχι που θα μισούν ή θα βαριούνται.
3. Τα σημερινά πρότυπα ή πειραματικά σχολεία είναι περίπου εξήντα σε όλη τη χώρα.
4. Στα πειραματικά πρέπει να δοκιμάζονται πρότυπες μέθοδοι διδασκαλίας, να υπάρχουν καθηγητές με αυξημένα προσόντα, που θα εναλλάσσονται και δεν θα είναι μόνιμοι σε αυτά, για να μεταφέρουν τις γνώσεις τους.
5. Αλλά με ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο το σύνολο των δημόσιων σχολείων της χώρας, που πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν τραγικές συνθήκες.
6. Προφανώς δεν είμαι κατά ούτε των πρότυπων ούτε των πειραματικών σχολείων.
7. Αντίθετα. Όλοι όμως έχουμε ικανότητες. Κανείς για μένα και, μάλιστα, σε αυτές τις ηλικίες δεν είναι ανίκανος. Εξάλλου, υπάρχουν και αναδεικνύονται κυριολεκτικά άριστοι μαθητές που προέρχονται από υποβαθμισμένα σχολεία.
8.Σε όλα τα πειραματικά θα γίνει κλήρωση σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανόνες.
9. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα –κι όχι την τελευταία στιγμή– θα σταλούν και οι οδηγίες.
10. Σε κάποια από τα σημερινά πρότυπα - πειραματικά, αυτά που ονομάσαμε «ιστορικά», σε συνεργασία με τον σύλλογο καθηγητών και γονέων, αν θέλουν να υπάρξουν εξετάσεις θα γίνουν εξετάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου